Logo nedir? Söz fehvaı olarak nesep alınlığı dilimizde amblem olan, bir sorunin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, fehvaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak sorunletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı soruni sembolize edebileceği kabil, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara sahip olur.
Sorusu sorulduğunda kelime fehvaının dışında, birkötü logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan nüfus yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı oldukça önemlidir. Sair taraftan logo tasar çizim çalışmasını meydana getirecek nüfus yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çalışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, sorunletmenizin ve bundan ahir çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değsoruntirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş düzı ile faaliyette mevcut şirketler karınin elan çok tercih edilebilir. Tek bir sektörde etkinlik gösteren sorunletmelerin genellikle logoları kolü temsil fiyat. Ama yekten bir küme kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda teşhir etmek imkansızdır.
Logo ne sorune yarar?
İşletmeler karınin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Skolastik halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan filvaki bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple sorunletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza defosuz adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasar çizim” çalışması ile başlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) ifade fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir zahirte teşhisnmasını sağlayıcı sorunaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, kolaylık anlaşılır, geçekırlanması kolaylık, mümkün evetğunca azca adetda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çeşit baskı ve bölüm tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok makro ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı şirket ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya makro beis verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine yönlü olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini ne teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kenarıkeşik gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin birlikte sıkıntısızılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da şirket karınin logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı fehva hizmetında bu fen çok önemlidir.
Bir Cevap Yazın