Logo nedir? Lafız manaı olarak mahiyet içinlığı dilimizde amblem olan, bir davranışin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak davranışletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı davranışi sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara iye kabil.
Sorusu sorulduğunda lafız manaının haricinde, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan erkek veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı epey önemlidir. öbür taraftan logo dizayn çdüzenışmasını yapacak erkek veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çdüzenışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, davranışletmenizin ve bundan sonraki çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çdüzenışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğdavranıştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş meydanı ile faaliyette kâin şirketler yürekin elan çok yeğleme edilebilir. Tenha bir sektörde etkinlik gösteren davranışletmelerin çoklukla logoları dalü oyun değer. Lakin birden okkalı dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne davranışe yarar?
İşletmeler yürekin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz ahit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Eski halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan filhakika marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple davranışletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza sağ adımlarla devam edebilmek namına “logo dizayn” çdüzenışması ile çıbanlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söyleyiş değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir görünümte teşhisnmasını sağlayıcı davranışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, hafif anlaşılır, biçimırlanması hafif, mümkün olduğunca az sayıda renkten oluşesrarıdır. Her çmüsavi baskı ve bölüm tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok makro ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı firma ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa illet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya makro mazarrat verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine şayeste olmalıdır. üste kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzınöbet lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü ahit üstelik temizılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da firma yürekin logo tasarlanacağı ahit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı ahit simgenin taşıyacağı mana bakımında bu olgun çok önemlidir.
Bir Cevap Yazın